Blog
Leave a comment

Site actieplan in 2+5+10+20+30 minuten

Site actieplan

Je hebt nog heel even de tijd voor de volgende afspraak. Er liggen nog genoeg grote dingen op je bord, maar voordat je daaraan goed en wel begonnen bent, moet je weer weg. Wat doe je in de tussenliggende tijd. Kuch -surfen- kuch. Of heel effectief besteden aan je site waardoor je je omzet verhoogt. Behold fellow entrepreneurs: het site actieplan! 

En ik kan je nu al zeggen dat het een topartikel is geworden. Tijdens de research kwam ik punten tegen die voor mij ook een momentje opleverde van:”Top! Ga ik ook doen.” Maak gerust een afspraak met me. En als je dan niet stipt op tijd bent, niet stressen, je helpt me ermee. (En zo niet, dan nog… Relax. Het komt goed, schatje.)

Tip!: Bookmark dit site actieplan

Het artikel is één grote checklist. Dus bookmarken is handig.

2 minuten acties

  • Reageer op iemands blog post.
  • Stuur een bedankt mail of echte post, naar iemand die jou heeft geïnspireerd.
  • Beantwoord een reactie op je eigen publicatie.
  • Plaats je meest recente artikel in de handtekening van je mail in de PS.

5 minuten acties

  • Vraag om een gastblog te mogen doen.
  • Voeg gerelateerde links toe aan een blog.
  • Kijk eens goed naar de sidebar. Is die nog effectief?
  • Lees een statische pagina, zoals About-page, Werken met mij, enz. Klopt die nog ?
  • Voeg een mini bio toe aan je sidebar of footer.
  • Voeg social icons toe.
  • Plaats een artikel op een relevante Facebook group.
  • Plaats een artikel op een relevante LinkedIn group.
  •  Stuur een bedankkaartje naar de 2-3 meest recente klanten.

10 minuten acties

  • Plan tweets of Facebookposts in. Gebruik daarvoor je bestaande content.
  • Open je editorial calendar en brainstorm over nieuwe onderwerpen.
  • Schrijf een outline voor een nieuwe blogpost.
  • Schrijf een outline voor nieuwsbrief.
  • Stel een FAQ op in concept. Of update je FAQ.
  • Kijk met een linkchecker of er links zijn die doodlopen en update die.
  • Maak alvast images in Canva voor je aankomende artikel.
  • Zoek Facebook groups die relevant zijn voor jouw bedrijf.
  • Zoek LinkedIn groups die relevant zijn voor jouw bedrijf.
  • Vraag een aantal klanten om een review. Dat kan zijn voor je site, of op je LinkedIn profiel.

20 minuten acties

  • Superflauw, want het is zo’n open deur, maar zo effectief. Stel een agenda op met wat je gaat doen deze week.
  • Stuur een pitch naar een merk waarmee je wilt samen werken.
  • Maak een infographic met Canva bij een populair artikel op je site. Of een download. Op die manier geef je dat artikel weer een extra boost.
  • Update een oud artikel en promoot dat nogmaals.
  • Wat zijn je doelen voor de komende maand? Zet die onder elkaar.
  • Kijk in Search Console welke pagina’s wel op de eerste zoekresultaten pagina staan van Google, maar niet in de top 3. Loop daar de tekst van door. Kan die geoptimaliseerd worden? Pas de title tag aan. En de meta description.
  • Wanneer je behoorlijk wat content op je site hebt staan, maak dan een ‘Start hier’ pagina. Cluster je belangrijkste artikelen per onderwerp. Op die manier maak je heel toegankelijk welke informatie belangrijk is en waar jij goed in bent.
  • Welke tools gebruik je? Maak daar een aparte pagina van.
  • Open Google Analytics. En loop de belangrijkste cijfers door. Bedenk hoe je de cijfers van de afgelopen maand gaat verbeteren. Of de cijfers van dezelfde maand vorig jaar, wanneer je een seizoensgevoeling product/dienst hebt.
  • Pak een kladblok om aantekeningen te maken en loop 20 minuten superkritisch door je site heen.
  • Kijk naar een workflow van iets wat je regelmatig doet voor je bedrijf en maak er een checklist van. Dat hoeft natuurlijk niet voor het promoten van content. Daar heb je al een prachtige checklist voor gedownload. Gewoon gratis. 😉

30 minuten acties

  • Maak een landingspagina om nieuwe inschrijvingen te krijgen voor je nieuwsbrief.
  • Behandel een Q&A in een livestream op Facebook.
  • Maak een mail opt-in box onder je artikelen.
  • Maak een template dat je kunt hergebruiken. Dat kan zijn een opmaak voor je nieuwsbrief. Een opmaak voor je images op Facebook.
  • Kijk in Analytics wat de meest bezochte pagina’s zijn. Kijk welke pagina daarvan het hoogste bounce percentage heeft en pak die pagina aan.

Heb je aanvullingen op het site actieplan?

Er zijn zoveel dingen die je kunt doen als je er even over nadenkt. Ik ben heel benieuwd waarmee jullie dit site actieplan zouden aanvullen. Wanneer je ze in de comments zet, dan update ik het artikel. En natuurlijk zet ik je naam erbij. En een linkje. Ja, ook als je concurrent bent. (En ja, dat doe ik ook als het niet zo’n goede tip is. Grinnik.)

Wil je verder praten over de aanpak van je site?

Vraag dan nu een strategiesessie aan. Gratis. Ik geef je graag input voor je site waar je iets mee kunt.

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)

Related Post

Filed under: Blog

Geef een reactie