Content marketing

Content oftewel inhoud. Dat de inhoud van de boodschap belangrijk is, lijkt me geen discussie. Klanten trappen allang niet meer in lege woorden. Daarmee is marketing ook een complexer vak geworden. Hoe kom je geloofwaardig over? Je wilt tenslotte wel ‘gewoon’ sales draaien, maar er moet een boodschap achterliggen waarin je het ‘waarom’ zo goed mogelijk overbrengt. Content is dan ook van extreem belang. Hoe hoger de kwaliteit van content, hoe beter je je bezoeker bedient. 

Mensen hebben diverse redenen om online te gaan. Denk aan:

  • informatie te vergaren
  • een keuze te maken.
  • overtuigd te raken.

Kwalitatieve content maakt het verschil voor bezoekers
Content die beter aansluit op jouw doelgroep en hun behoeften, zorgt voor betere resultaten uit je site. Maar dat niet alleen, het zorgt ook voor een hogere klantentevredenheid. Goede content is namelijk niet alleen een middel om bezoekers naar je site te krijgen, maar het is een vorm van klantenservice. Zelfs nog voor bezoekers, klanten worden. En tevredenheid maakt de kans op herhaalaankopen groter.

Write it and they will come
Daar kunnen we kort over zijn. Wanneer je goede content hebt gepubliceerd op je site komt het maar zelden voor, dat je daar direct verschil van ziet in je bezoekersaantal. De content zul je onder de aandacht moeten brengen. Hoe doe je dat precies? Welke kanalen zijn daar goed voor? En wat zijn nou eigenlijk de behoeften van je doelgroep? Hoe overtuig je hen?

Meer rendement uit je content
Ik kijk graag samen met je

  • welke boodschap je over wilt brengen
  • wie je doelgroep is en wat hun behoeften zijn
  • hoe je de boodschap het beste kunt overbrengen
  • en waar
  • en hoe je de continuiteit daarvan kunt waarborgen

zodat je je merk kunt verstevigen. Je kunt daarmee je kennis over de doelgroep kunt uitbouwen, zodat jouw content meer rendement oplevert.

Wil je ook weten hoe je meer uit je site haalt? Neem contact op!

Geef een reactie