google-site-verification=uhPHBJeL16TBNzIo1lgoY1xSWumczGNZmWqPRvdbQIQ

Anne Quaars review

November 2021.
Photography: @jessica_vanduren
Muah: @pascaleoeyen888
Styling: @chariseabigail
Couture: @rosalieboonstra

Met de deur in huis. Ik heb enorm veel aan Quaars gehad. Veel lol. Veel creativiteit. En veel inspiratie. Ook door het voor te leven. Compromisloos je eigen visie neerzetten. Zodat het verre blijft van eenheidsworst, verre van een ‘sausje’ over andermans sjabloon, maar scherp en overtuigend. Een ode aan eigenheid. Bij deze, mijn Anne Quaars review.

Mijn allereerste kennismaking live met haar, was op het podium.
Ik had haar manifest gelezen. (Niet meer beschikbaar.) En ik had gereageerd op socials. Ik had een vraag, stak mijn hand op en ze noemde me bij mijn naam. Terwijl ik naar het podium liep moest ik even slikken. 

Mijn vraag ging erover dat ik een klus had aangenomen die niet bij me paste, simpelweg omdat de rekeningen betaald moesten worden. Ik wilde mijn bedrijf omzetten naar een andere vorm. Ik zag nogal wat beren op de weg. Sommige terecht. Andere onterecht. En ik kon het verschil niet meer zien. Ik voelde me volledig klem staan. 

Op het podium vroeg ze me wat ik aan mijn kinderen voor wilde leven. Dat zette ik uiteen. Leven vanuit vertrouwen, is er zo 1. Intuitie aangevuld met verstand, en dat je daar naar mag luisteren. Nog zo 1. Het leek of ik mijn antwoord had, maar zo simpel was het voor mij niet. Ik begon de beren op te noemen. Vooral de onterechte. 

Ze zei: het klinkt niet alsof je de regie pakt. BAM. Dat moment veranderde mijn leven. Ik werd mijn belangrijkste klant. Inmiddels onderneem ik op mijn manier. En werk ik daarnaast in een baan die heel goed bij me past. Dat is hoe het voor mij heel fijn werkt. Daar vinden mensen misschien van alles van. Maar als de regie aan mij is, dan is dit mijn invulling. 

Waar dat toe leidde
Ik ben haar nog steeds ontzettend dankbaar voor dat moment. En zo waren er legio. Anne is scherp. Anne faciliteert de veiligheid om te groeien. En ze is altijd liefdevol. Ook wanneer haar vragen heel direct zijn, weet je dat ze groei voor ogen heeft. 

Mijn keuze om mee te doen aan The Creative Marketing Playground staat niet los van mijn eerdere ervaringen met Anne. Ik heb niet sec gekeken naar de inhoud. Daar was namelijk nog helemaal niet zoveel over bekend. 

Anne vliegt zelf haar marketing aan op een manier die het snijvlak zoekt met kunst. Dat maakte dat ik niet de overweging kreeg: wil ik dit? De vraag die eerder naar boven komt: wil ik mezelf hiermee associëren? Wil ik hierbij horen? 

Ik noemde al even het Manifest. Wanneer iemand zo goed is met woorden, dan ben ik heel graag de leerling. Preachings. Ik liep in een duingebied toen ik die voor het eerst luisterde. Opschrijfboek onder de arm. Ik ben gaan zitten en ik heb dat boek volgeschreven door de inspiratie. Dat is marketing die ik ook wil maken. Dat is hoe ik mijn doelgroep ook wil raken. 

The Creative Marketing Playground

Het kan zijn dat je hier terecht bent gekomen, omdat je je afvroeg of Anne Quaars de volgende stap voor je is. Je googlede op haar op zoek naar ervaringen en je kwam hier uit. Ik wil mijn ervaringen graag met je delen.

Ik ben marketeer. Quaars had me weggeblazen met haar Preachings. Het was nieuw. Het was prikkelend. Het is meer een hoorspel dan een podcast. Het isHet werd gek genoeg nergens commercieel. Ze raakte de persoon aan die ik wilde zijn. Ze raakte me in het bedrijf dat ik wilde neerzetten. Ze maakte het heel makkelijk om te visualiseren waar ik naartoe wilde. 

Toen ze in haar story’s vertelde over The Creative Marketing Playground sloeg ik daar direct op aan. Voor de vorm heb ik de tekst gelezen op de salespage, maar voor ik daar op terecht kwam wist ik al dat ik wilde deelnemen. 

Benodigdheden
Voor The Creative Marketing Playground heb je geen pen en een schrift nodig. Je gaat spelen. Wat je nodig hebt zijn stiften. En een journal. Zelf had ik een journal gekocht van Paperblanks. En een schetsboek bij de Action. Ik werk soms graag groot. Op A3. Of groter. En waar het journal handig was om de grote lijn in bij te houden, vond ik het voor sommige uitwerkingen fijner om niet te gaan zitten mutsen en priegelen. Doe wat voor jou werkt. Anne geeft haar voorkeur aan in stiften. Ik heb zelf heel graag de stiften van ikea. Die werken top voor mij. Kijk waarvan jij zin krijgt om te creëren. 

In de eerste versie van The Playground waren er 3 onderdelen waarin jij de artiest bent.

The Concept
Het startte met het Concept. Het plaatsen van de kaders. Doorgronden of wat je gaat maken daadwerkelijk is wat je te brengen hebt. Alleen op die manier is je marketing gefundeerd. 

The Journey.
Wanneer je marketing de doelgroep inspireert, dan gaan ze door een beleving. Wat ga je ze brengen? Wat ga je ze laten ervaren? 

The Show
En als laatste, The Show. Hoe ga je vormgeven en neerzetten wat je bedacht hebt. 

Alledrie de onderdelen waren online live events. Tussendoor waren er de sassy show sessions. Het verankeren en implementeren van de online events.

En dan waren er nog de mails tussendoor waarin we uitgedaagd werden om dieper te gaan. Om verder te denken. Of vanuit een andere invalshoek. 

Anne Quaars review

Toen ik meedeed was het 2021. Het was de eerste ronde. De pilot. En ik vond het fantastisch. Het maakte dat ik eindelijk begreep wat mijn aanbod moest worden. Dat kwartje viel eindelijk op zijn plaats. En ik nam toen mijn tijd om dat verder uit te werken. En het resulteerde in Beings. Waar een interview gaat vanuit een verhaal naar de kern gaat. Je zijn. Je wezen: Beings.

Is er dan helemaal geen kritische noot? Heel eerlijk, niet echt. Als ik iets zou moeten noemen, dan zou ik zeggen: de lives waren op woensdagmiddag. Dan zijn mijn kinders thuis. Dat is voor mij net wat minder handig. Soms was ik er live bij, andere keren keek ik de opnames.

Ander punt, ook persoonlijk, ik ging mijn aanbod nader bekijken. Daarom was ik er nog niet klaar voor om vol door te pakken in het vormgeven van mijn marketing. Niet erg. Dit was op dat moment van mij van grotere waarde. En wanneer ik er klaar voor was, heb ik alsnog doorgepakt. Soms lopen processen nou eenmaal niet synchroon met een programma.

Aankomende zomervakantie neem ik mijn tijd om The Creative Marketing Playground nogmaals te doorlopen. Omdat ik daar superveel zin in heb. En omdat ik na de vakantie door wil pakken met nog veel vettere dingen. Ik wil op meer mensen impact maken. En ik ben nog lang niet uitgespeeld in die speeltuin.

Q Revealed

Anne heeft nu een aanbod. Q revealed. Ze deelt het proces hoe The Creative Marketing Playground vorm krijgt. En Anne kennende, wordt het om te smullen. Als je instapt, dan krijg je The Creative Marketing Playground erbij! Dus niet alleen de reis er naartoe, waar je van de meester (v) kunt leren. Ook het resultaat. The Art van de Messaging Artist.  

Het is voor jou als je:

  • creatief wilt worden uitgedaagd in je marketing
  • geprikkeld wilt worden om je droombedrijf te visualiseren.
  • je wilt werken aan je marketing (want geloof me, je moet aan de bak) en daarbij veel lol wilt hebben.
  • je doelgroep flink in de watten wilt leggen en een ervaring mee wilt geven, die hun leven beïnvloedt, al voor ze klant worden. 

Het is niet voor je als je:

  • een blueprint wilt. 
  • hier en nu een oplossing wilt horen
  • eigenlijk op zoek bent naar een marketing consulent. 
  • niet bereid bent om jezelf aan te kijken, om te zien wat je daadwerkelijk te brengen hebt. 

Ja, het is spelen. Ja, het is veel lol. En ja, het gaat je veel brengen. En om gefundeerde marketing neer te kunnen zetten, moet je ook met je billen bloot. In ieder geval voor jezelf. En voor sommige is dat al een brug te ver. 

Maar als je kunst wilt maken, als je echt iets moois neer wilt zetten, dan zul je de ander moeten raken, door vorm te geven of te verwoorden wat jou op zo’n manier geraakt heeft, dat je nu doet wat je doet. 

Klinkt verrekte lastig. 
Is het ook.