Strategiedag

Strategiedag: We gaan spijkers met koppen slaan!

Niet meer het gevoel dat je het alleen moet doen? JA!

Nooit meer even niet weten wat je nu moet gaan doen? JA!

Data supersimpel vinden? JA!

Weten waarop je moet sturen? JA!

Een bedrijf dat bij jouw leven past in plaats van andersom? JAAAZEKERRRR!!! 

Eén dag de volle focus op jou, je bedrijf en je data. Ondernemen op een manier die bij je past. En waarvan je weet dat het bedrijfsgroei oplevert.

“Dit heeft me echt de ogen geopend. Dit was precies wat ik nodig had.”
“Ik heb zo’n freaking hekel aan data.
Ik zie er tegenop om Analytics te openen.
Ik vind het suf.
En ik ben ook helemaal niet van de cijfertjes.”
 
“Okee.
Ben je ergens deze week nog op je weegschaal gaan staan?”
 
Ze keek me verdwaasd aan.
 
“Ja, maar jij bent ook niet echt gezellig.”
 
Gelukkig moest ze lachen.
 
“En kijk je weleens naar je bankrekening? Ook wanneer je weet dat er nog geld op staat, maar gewoon even om te checken hoe de vlag erbij hangt?”
 
“Jep.”
 
Data zijn niet eng.
We raadplegen ze allemaal.
En als je ermee aan de slag gaat en je wilt je doel halen, dan helpt het om met regelmaat te checken.
 
Simpelweg omdat je dan weet:
– waar je gedrag naar toe heeft geleid.
– wat de stand van zaken nu is.
– of dat overeenkomt met waar je wil staan.
– zo nee, dan helpt het je om er iets aan te doen.
– regelmatig kijken, houdt het ook nog eens top of mind, waardoor het waarschijnlijk is dat je je doel haalt.
 
En dan die Analytics.
Daar kom je net niet aan toe.
Maar het gaat toch lekker.
Fck it.
 
Ondertussen sta je ‘s morgens degene weer aan te koekeloeren die ALLE beslissingen maakt in jouw toko. Verantwoordelijkheid, tuurlijk, lekker, kom maar door.
 
Waar je waarschijnlijk tegenop ziet, is leren hoe het programma werkt.
Wat je waar kunt vinden.
Wat die cijfers nou eigenlijk betekenen.
 
De data zelf, zijn niet eng.
Ze bespringen je niet in een donker steegje.
 
Ze vertellen je wat je doelgroep wil, zodat jij daarop kunt inspelen.
En ze brengen overzicht.
 
Ik kan je aan de hand meenemen, zodat het net zo simpel wordt om iets op te zoeken, als dat het is om in je bank app te kijken naar wat er nog op je rekening staat.
 
En het helpt je ook nog eens om vrolijker te worden van de blik in die bank app.
 
En om het helemaal makkelijk te maken, is een overzicht verrekte handig.
 
Gewoon even de belangrijkste cijfers onder elkaar, zodat je ook de aankomende maand je focus weer houdt op datgene dat je wat gaat opleveren.

Marketing is verbinding. 
Tussen jou. En je klant. 
Om erachter te komen wat je klant wilt heb je data. 
Om te weten wat jij wilt, stel ik je vragen. 
En je bedrijf is waar alles in samenkomt. 

Je voelt je verantwoordelijk voor je bedrijf. Niet alleen voor je klanten, en voor de kwaliteit die je biedt, maar ook waar je naartoe gaat. 

Het zijn allemaal keuzes. En soms kan dat knap eenzaam voelen. En niet alleen dat, die verantwoordelijkheid is soms ook stressvol. 

Tijdens de strategiedag gaan we dieper in op de volgende stappen die je te maken hebt.

We kijken samen naar jouw bedrijf. En op welke vlakken het bij jou én bij je klanten past. En waar je werk te doen hebt dat daadwerkelijk voor groei in omzet gaat zorgen. 

Mijn naam is Mieke de Jong. En ik ken de riemen waarmee je roeit.

Lieverds en leukerds,

Het is Mieke hier.

Moeder van 3 prachtige kinderen. 

Het belangrijkste punt waar ik hier thuis op stuur is op 4 glimlachjes onder ons dak.

Van hen en van mijzelf. 

En daarom

  • doen we leuke dingen,
  • faciliteer ik hen en mezelf in onze ontwikkeling en
  • kijken we wat we kunnen doen wanneer er wat dwars zit

Heeft dat nou zo heel veel te maken met bedrijfsgroei?

Mneh. 

En tegelijk alles. 

Wanneer het niet loopt, loopt mijn bedrijf ook voor geen reet. 

En het laat ook wel zien dat ik dingen wat anders aanpak

Het hoeft niet zoals het ‘moet’. 

Zolang ik die 4 glimlachjes af kan vinken, zit ik op koers.

En ook zakelijk komt het stiekem vaak neer op

  • doen wat je leuk vindt, waar jouw zone-of-genius ligt,
  • jezelf en je bedrijf faciliteren om gas te geven en
  • kijken waar het stokt en wat daaraan te doen valt.

Ik werk al ruim 20 jaar met internet. Zowel inhouse, bij een bureau als freelance. In 2008 werkte ik als Webeditor. Toen ik bij het bedrijf ging werken kregen ze een nieuwe site. De bestaande site bleef draaien en achter de schermen herschreef ik alle teksten. De nieuwe site ging live en het aantal organische bezoekers ging keer tien.

De omzet die er binnenkwam via organische bezoekers ook.

Het interpreteren van data was toen nog redelijk nieuw. Ik wilde weten hoe het kwam dat die nieuwe site zo succesvol was. Net daarna ging ik met zwangerschapsverlof. En ik las tijdens het verlof alles wat los en vast zat. Dat is waar mijn liefde voor online marketing startte. 

In mijn werk zie ik vaak terug dat bedrijven hun data niet op orde hebben. Ze weten veel dingen niet. En daarom houden ze zich vast aan een marketing strategie die henzelf aanspreekt. En waarvan ze denken dat het de doelgroep aanspreekt. Maar hoeveel ervaring ze ook hebben, een mening, is maar een mening. En ook daarin neem je altijd jezelf mee. Niet zuiver de behoeften van je doelgroep.

Wanneer je stuurt op groei, dan weet je waar je staat. En je stuurt op data. Daaruit kun je niet alleen afleiden wat je doelgroep wil, maar ook waar je de grootste groei kunt maken.

We kijken naar jou, naar je bedrijf en naar je klanten. En we zoeken daarin de gemene deler. Dat is waar je goud ligt.

Het programma

Strategiedag

Versimpelen

Bedenken waar je kunt versimpelen. Zowel privé, als zakelijk. Zodat er wat meer ademruimte komt. Schrappen. Uitbesteden. Prioriteren.

Purpose

Wat is jouw purpose? We tikken dit punt heel snel en simpel aan. Hou ik van: snel en simpel.

Wat zijn jouw doelen?

Niet die van je klant, maar van jou? Die zijn altijd breder dan alleen het voldoen aan je purpose, maar die nemen we er wel in mee.

USP

Waarom komen mensen naar jou? Wat is hun motivatie?

Doelen van de klant

En wat willen ze bereiken met jouw dienst?

Missie

Wat is jouw missie? Hiermee slaan we een brug tussen jou en jouw klant.

Expert review

Wanneer we dat allemaal bepaald hebben, dan gaan we kijken naar jouw huidige: producten, marketing communicatie (site, socials) en we kijken daarbij ook naar de cijfers.

En we kijken ook of alle info die we eerder die dag boven tafel hebben gekregen, terug te zien is in jouw communicatie. Waar is verbetering nodig? Wat levert niks op en kan geschrapt worden?

Planning

Bepalen aan welke meetpunten je gaat werken. Bepalen wat je tot januari gaat doen om die meetpunten te verbeteren.

Voor wie?

Voor ondernemers die begrijpen wat conversie is en wat een funnel is. En die dat in grote lijnen hebben staan.

Voor online ondernemers die graag willen opschalen naar een volgend niveau in hun onderneming.

Plan een call in.

En, lucht de gedachte je op? Samen een dag lang werken aan de strategie van je bedrijf. Samen door je data. Wanneer je dat voelt, dan wil ik graag met je in gesprek.

De investering in deze strategiedag is: €1500 excl. btw.