Dit dus.

Vaak hoor ik van klanten:”Ik heb zoveel voor mijn site gedaan en ik doe heel erg mijn best om zichtbaar te zijn, maar ik merk het niet terug in de resultaten.”

Dat zijn klanten die ontzettend goed zijn in hun werk. Zo goed dat het soms zelfs gebeurt, dat ik ook weer hun klant wordt.
Hele getalenteerde, lieve mensen die een steengoede dienst aanbieden, maar bij wie de agenda geen stormloopt.

“Waar ligt dat dan aan?” vraag ik.
“Geen idee,” krijg ik terug.

Komen er niet genoeg bezoekers op je site? En als ze er komen, komen ze wel op de goede pagina’s? Wat heb je op de pagina’s staan waar mensen komen en overtuigt dat genoeg om door te klikken naar de conversiepagina?

Ik krijg een blik die het midden houdt tussen ‘kortsluiting’ en ‘koffie nodig’.

En dat begrijp ik ook wel. Hoewel het in de kern niet hun vakgebied is, hebben ze hun stinkende best gedaan om er iets moois neer te zetten. Ze bloggen over hun vak. Ze sluiten zich aan op facebook groups. De tijd die er in gaat zitten is enorm. En ondertussen levert het niet het gewenste resultaat op. Daar zou ik ook kortsluiting van krijgen. En doe me even een cappuccino. Als in NU.

Maar ploeteren hoeft niet. Als je iets meet, dan kun je het verbeteren.

Dan kun je precies datgene doen wat jouw doelgroep aanspreekt. Je maakt daardoor van bezoekers klanten. WIN-WIN. 

Dit doe je door de juiste dingen te meten en de goede conclusies te trekken. Dan kun je die kennis toepassen op je site. 

Hoeveel leuker word je werk dan? Heb ik een high-five in plaats van een kortsluiting? 

 

Vraag nu de training ‘Google Analytics in Normale Taal’ aan

4 1-op-1 trainingen waarbij ik je door jouw eigen Google Analytics leidt.

Let op: het zijn 1-op-1 trainingen. Dit zorgt ervoor dat ik kwaliteit kan leveren, maar dat ik maar beperkt tijd beschikbaar heb.

Google Analytics is een grote bak met data. Ik geef je handvatten welke cijfers je nodig hebt om de knelpunten te ontdekken en jouw bedrijf te sturen naar meer bezoekers en meer omzet.  Ik doe mijn uiterste best om resultaat te behalen. Ik deel graag mijn kennis, zodat jij nog meer mensen, nog blijer maakt door te doen waar je hart ligt.

Voordat we de training inplannen wil ik er zeker van zijn, dat het is wat je nodig hebt in deze fase van je site en je organisatie. Om resultaat te behalen door je knelpunten op te heffen, zul je na iedere training de veranderingen moeten doorvoeren in je site, zodat bezoekers daar niet meer op stuk lopen. Wanneer je nu niet de mogelijkheid hebt om de kennis door te voeren, dan is het nu niet de tijd om deze training te volgen.

Wat houden de trainingen in?

Met een YouTube video kom je een heel eind in waar je wat kunt vinden. En in Google Analytics weet je dan nog precies niks.

Met data alleen kom je niet tot een betere site. Je moet de cijfers hebben die er toe doen. Juist die cijfers wil je in een verband zetten, waaruit je conclusies kunt trekken, waarmee je verbeteringen kunt doorvoeren in je site. Alleen op die manier behaal je betere resultaten. Geen kortsluiting meer en die koffie drink je gewoon achter je eigen scherm tijdens de trainingen.

Het zijn 4 interactieve 1-op-1 online trainingen. 

Module 1: Opzetten scoreboard. Doelen bepalen

Veel doelen zijn voor de hand liggend. Hoeveel verkopen je online hebt gedaan. Hoeveel contactaanvragen er zijn geweest. En het is goed om die in kaart te brengen. Veel meetpunten zijn minder logisch, maar toch hele essentiële informatie om tot een compleet beeld te komen waar de verbeteringen in je site zitten.

Om die conclusies makkelijk te kunnen trekken stellen we samen een scoreboard op en maken we live de aanpassingen aan dat document. Het scoreboard is een overzicht op maat, zodat jij altijd weet hoe je site er voor staat en waar de grootste verbeteringen te behalen zijn.

Door eerst te kijken welke cijfers voor jouw site en jouw bedrijf belangrijk zijn kunnen we in de volgende module veel gerichter kijken naar Google Analytics.

Module 2: Google Analytics doorlopen.

Samen lopen we door Google Analytics. Het is 1-op-1 en het grote voordeel daarvan is uiteraard dat we precies de gegevens uitlichten die voor jou handig zijn. Dat betekent niet dat we geen ingewikkelde dingen in kaart kunnen brengen, maar alleen wanneer dat relevant is. Na deze les heb je de gegevens van jouw bezoekers heel helder in je hoofd. Je weet precies hoe Google Analytics in elkaar zet en je weet wat de mogelijkheden zijn die het biedt. En het belangrijkste: je weet WAAR de data staat waar jij iets AAN HEBT.

Module 3: Dashboard opzetten. Doelen implementeren.

Vandaag gaan we regelen dat je heel makkelijk op ieder moment de belangrijkste data kunt zien. We gaan voor jou dashboards opzetten. Dat zijn overzichten in Google Analytics die je tijd gaan besparen, omdat je dan niet van het ene scherm naar het andere hoeft om de specifieke cijfers te zoeken. En we gaan doelen implementeren. Dat zijn de doelen waar je op wilt gaan sturen en die je dus ook bij wilt houden. Door dat goed te analyseren kun je bijvoorbeeld meer halen uit je marketingbudget, doordat je het inzet in de verkeersbronnen die jou daadwerkelijk dichterbij je doel brengen.

Module 4: Conclusies trekken

Je weet wat de meetpunten zijn die je nodig hebt. Je weet waar je de gegevens kunt vinden in het programma. Sterker nog, je hebt hele handige overzichten waarop je veel van die data kunt vinden. Top! Voor vandaag heb jij je scoreboard ingevuld. Wanneer je ergens tegenaan liep of wanneer er nog onduidelijkheden zijn, dan is nu de tijd om dat helder te krijgen. We lopen er samen door het ingevulde scoreboard heen en trekken conclusies door de cijfers met elkaar in verband te brengen.

Investering
Tijdsinvestering: De 4 1-op-1 online interactieve trainingen duren 1 uur per training. Dus in totaal 4 uur. Per training heb je huiswerk. Daar moet je gemiddeld rekenen op 1 uur per les. Het invullen van het scoreboard neemt wat langer in beslag.

De kosten van de training ‘Google Analytics in Normale Taal’ zijn €349,-.

Bestel hier de Training Google Analytics in Normale Taal

Vul het formulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Wat Erica ondervond door deelname aan de trainingen:
Erica ontdekte tijdens de training dat het niet werkte om bezoekers direct naar de contactpagina te sturen. Bezoekers die converteerden, bezochten gemiddeld 12 pagina’s. Het heeft het geen zin om bezoekers vanaf de homepage naar de contactpagina te sturen, wanneer er kennelijk eerst behoefte is aan informatie. Ze leidde haar bezoekers krachtiger door de site heen met verbeterde call-to-actions. Dat zorgde er uiteindelijk voor dat het percentage van de bezoekers dat klant werd, aanzienlijk steeg.